ביקורת פנים ומנגנוני בקרה ופיקוח

ICL מיישמת מנגנוני ביקורת פנים ובקרה במספר רמות. ביקורות חיצוניות נערכות על בסיס תקופתי. בנוסף, ICL מפעילה יחידת ביקורת פנים גלובלית, האחראית לביצוע ביקורות פנים ביחידות העסקיות ובאתריה הגלובליים של ICL. בשנת 2021 טיפלה החברה ב-57 תלונות שנגעו למספר היבטים. \

ביקורת חיצונית

מנגנוני בקרה ברמת ההנהלה: ביקורת מבוצעת על בסיס תקופתי ביחס לביקורות הדיווח הכספי הפנימיות עצמן, לשם הבטחת יעילותן. ביקורות אלה, המבוצעות ברמות הגבוהות, מאושרות ונחתמות על-ידי הנהלת ICL והמבקר.

ביקורת פנים ומנגנוני משוב ובקרה

ICL מפעילה יחידת ביקורת פנים גלובלית, האחראית לביצוע ביקורות פנים בחברות ICL ברחבי העולם. יחידת ביקורת הפנים פועלת בהתאם לתקני ביקורת פנים מקובלים, ועובדת על-פי תוכנית ביקורת רב-שנתית, המתעדכנת מדי שנה על בסיס הערכת סיכונים גלובלית. תוכנית זו כוללת ביקורת בתחומי ציות, תפעול, טכנולוגיית מידע (IT), משאבי אנוש, כספים, ופרויקטים אסטרטגיים נוספים ב-ICL. יחידת ביקורת הפנים מדווחת ליו"ר הדירקטוריון ולוועדת הביקורת והכספים. כל הדוחות הנערכים על-ידי יחידת ביקורת הפנים מועברים לוועדה, אשר דנה בסוגיות מהותיות ורוחביות.

"הקו החם" של ICL

ICL מפעילה מוקד "קו חם" באמצעותו יכול כל אחד – עובדים, קבלנים, לקוחות וכו' - ליצור קשר ישיר עם מערכי ביקורת הפנים והציות הגלובליים לצורך דיווח על נושאים או אירועים אשר הם סבורים שאינם נאותים, בעייתיים או חורגים מהוראות החוק, הנהלים או הקוד האתי. ICL פרסמה את אפשרות הפנייה לקו החם בפרסומים שונים המופצים לעובדיה וקבלניה (פרסומים בנושאי אתיקה ופרסומים אחרים). הגישה לקו החם של ICL מתאפשרת גם ישירות באמצעות אתר האינטרנט הפומבי של ICL. הקו החם זמין ב-18 שפות שונות.

ניתן להגיש תלונות באופן אנונימי, וזאת בכדי שעובדים, קבלנים ומחזיקי-עניין אחרים ירגישו חופשיים לזהות נושאים בעייתיים. "הקו החם" של ICL מופעל על-ידי ספק חיצוני, ובחסות מערכי ביקורת הפנים והציות של החברה, ופועל בחברות קבוצת ICL ברחבי העולם.

ב-ICL קיימת מדיניות אי-התנכלות, והחברה לא תתנכל בדרך כלשהי למתריענים/חושפי שחיתויות (whistleblowers), בלא תלות בתוצאות החקירה.

בשנת 2021 טיפלה החברה ב-57 תלונות. התלונות טופלו על-ידי גורמים שונים בחברה, לרבות מערכי האבטחה, הציות וביקורת הפנים ויחידות ניהול עובדי הקבלן של החברה. הנתונים קובצו על-ידי יחידת ביקורת הפנים של ICL.

הטיפול ב-39 מתוך 57 התלונות האמורות הסתיים עד תום שנת 2021; 18 תלונות עודן מצויות בטיפול נכון לסוף השנה.

81% מן התלונות הוגשו על-ידי עובדי החברה.

19% מן התלונות הוגשו על-ידי עובדי קבלן.

אופי התלונות (מתוך 57 התלונות שנתקבלו):

35% מן התלונות נגעו לסוגיות נטענות בתחום האתיקה;

46% מן התלונות נגעו לסוגיות נטענות בתחום משאבי האנוש (לרבות הטרדה), וטופלו בעיקר על-ידי מחלקת משאבי אנוש, ו-19% מתוכן נגעו לתלונות משאבי אנוש של עובדי קבלן;

לא התקבלו תלונות בנוגע לפעולות שננקטו, לכאורה, בתחומי סביבה, בטיחות וגהות.

מתוך 39 התלונות שהטיפול בהן הסתיים, כ-56% נמצאו מבוססות או מבוססות חלקית.

טיפול בתלונות – נוהל גלובלי

ICL מיישמת נוהל גלובלי לקביעת הדרישות והתהליך לטיפול בתלונות, לרבות סדר הפעולות הספציפי. הנוהל כולל הנחיות בדבר אופן קבלת התלונה, בחינתה, חקירתה ודיווחה. בנוסף ישנו הסבר מפורט באשר לזיהוי הגורמים האחראיים, הגורמים הנושאים באחריות, הגורמים עמם יש להתייעץ או שיש ליידעם.

אכיפה פנימית

ICL מפעילה תוכניות ציות גלובליות ואזוריות כדי להבטיח שעובדיה פועלים בהתאם להוראות החוק החלות באזורי פעילותה ובהתאם למדיניותה ונהליה הפנימיים של החברה.

תוכניות אלו כוללות נושאים כגון הקוד האתי של ICL (המקיף גם נושאי מניעת הטרדה והפליה, הקו החם של ICL, ניגודי עניינים, וזכויות אדם), תחרות, ניירות ערך, הגנת הסביבה, בטיחות וגהות בעבודה, דיני עבודה, מניעת הטרדה (לרבות הטרדה מינית), ציות לדיני סחר, פרטיות מידע, תכנון ובנייה, מניעת שוחד ושחיתות, מניעת הלבנת הון וניהול סיכוני הונאה.

העובדים נדרשים לפעול בהתאם לקוד האתי של ICL.

בשבוע ה-ESG הגלובלי של ICL הודגשו כמה מנושאים אלה.

תוכניות הציות מוצגות בפני מנהלי ועובדי ICL באופן שוטף. במקרים מסוימים, גורמים חיצוניים ופנימיים מבצעים הערכות תקופתיות בכדי לוודא שהתוכניות מיושמות בשטח. לכל תוכנית ציות ממונה מנהל תוכנית, ודירקטוריון החברה ופורום ההנהלה הבכירה הגלובלי (GEC) מקבלים דיווחים אודות יישומן של התוכניות בכל רחבי החברה.

יחידת הביקורת הפנים ב-ICL מתייחס להיבטי אמות מידה אתיות במסגרת ביקורות, הנערכות מדי שנה באתרי ICL וכחלק מבקרה ייעודית של תהליכים, כגון שיווק ומכירות, רכש, קבלנים, וכן במסגרת ביקורת ייעודית בתחום ההתנהלות האתית הנערכת אחת לשלוש שנים ביחס להיבטי אתיקה אחרים (הקוד האתי, מניעת שוחד ושחיתות, מניעת הטרדה והפליה, ועוד). 

מדדי קיימות:
גילוי: 102-17
גילוי: 103-1
גילוי: 103-2
גילוי: 103-3
גילוי: 406-1
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.