תקשורת עם מחזיקי עניין

ICL משקיעה מאמצים ניכרים כדי לשמור על נגישותה למגוון הרחב של מחזיקי העניין שלה. תקשורת עם קבוצות מחזיקי עניין רבות מחייבת שימוש במגוון גישות וערוצי תקשורת המותאמים לקבוצות השונות. אמצעים אלו נבדלים הן בהיקפם והן בתדירותם.

לשם קיום תקשורת עם הציבור הרחב וליידע אותו אודות פעילויותיה ומוצריה, מפרסמת ICL מידע בפלטפורמות תקשורת שונות ובמדיה החברתית. בנוסף, מעת לעת עורכת החברה סקרים בנושאים פרטניים.

כחברה ציבורית, מפרסמת ICL דוחות כספיים ומקיימת מפגשים תקופתיים עם אנליסטים פיננסיים ובעלי מניות. החברה נענית לבקשות מידע שונות של מחזיקי עניין, החל בכאלה הנוגעות למדיניותה בתחום הקיימוּת ועד לכאלה הנוגעות לביצועיה ולפרקטיקות שלה בתחומי ESG (סביבה, חברה, ממשל תאגידי), באמצעות פלטפורמות מיוחדות דוגמת הפרויקט הבינלאומי לדיווח פחמן (Carbon Disclosure Project – CDP), EcoVadis ועוד, לרבות דיווחים בנושאים פרטניים כגון TCFD (ראו עמ' 95-105 לדוח השנתי של ICL לשנת 2021).

מרבית הדיווחים נעשים על בסיס שנתי, למעט הדוחות הכספיים המתפרסמים על בסיס רבעוני. סוגיות קיימוּת מדווחות ונדונות על-ידי ICL בעיקר במסגרת דוחות האחריות התאגידית השנתיים של החברה (על בסיס GRI). בנוסף, עיצבה ICL פורטל משקיעים חדש באתר החברה, המשלב כלי נתונים אינטראקטיבי המספק נתונים פיננסיים שוטפים והיסטוריים של החברה, על בסיס רבעוני ושנתי, מדדים בנושאי ESG ויכולות יצירת טבלאות אינטראקטיביות אותן ניתן להוריד בפורמט אקסל, ובכך הופך את נתוניה הפיננסיים ונתוני ה-ESG של ICL לנגישים ושקופים יותר עבור משקיעים.

בנוסף, החברה מדווחת לארגון "מעלה – עסקים מנהיגים אחריות חברתית" ולמנגנון הוולונטרי לדיווח פליטות גזי חממה בישראל. החברה אף מפרסמת מעת לעת דוחות וולונטריים וכן דוחות מקצועיים שונים . מחזיקי עניין מקומיים אף מקיימים תקשורת ישירה עם בעלי תפקידים שונים בחברה.

ישנה עלייה עקבית ברמת העניין של לקוחות בנוגע להשפעתה הסביבתית של החברה ובנושאי קיימוּת. בקשות מידע פרטניות מועברות לחברה ונענות בתוך זמן סביר באמצעות תקשורת ישירה. 

ברמה המקומית, חברות-הבת ב-ICL מקיימות את חובות הדיווח הרגולטוריות המוטלות עליהן לעניין השפעות סביבתיות. דרישות אלו כוללות דיווחים חודשיים והן שנתיים, כמו גם דיווחים כמעט מידיים ביחס לפעילויות ואירועים מסוימים. בנוסף, ICL מקיימת תקשורת פנימית על מנת להבטיח את מעורבותם של עובדים ומנהלים בחברה. תקשורת כאמור מתבצעת במגוון דרכים: באמצעות אתר אינטרנט פנימי, במספר שפות, המשמש כ"דף הבית" האינטרנטי של כל עובדי החברה ברמה הגלובלית; באמצעות עלוני חדשות פנימיים המופצים ברמת המגזר, החברה-הבת או האתר; באמצעות שידורים מקוונים (חיים או מוקלטים) של מנכ"ל החברה לעובדי ICL בנושאים שונים; ולבסוף, באמצעות מערכת דואר אלקטרוני פנימית המיידעת עובדים בדבר מינויים בהנהלה וסוגיות קריטיות, כגון ענייני בריאות או אבטחה. כמובן שמידע מסוים מוצא את ביטויו גם במסגרת פאנלים שונים לשיתוף מידע ניהולי.

קהילות מקומיות המצויות בסמיכות למתקני החברה מהוות אחת מקבוצות מחזיקי העניין שעמן ICL מקיימת את התקשורת האינטנסיבית ביותר. על מנת לשמור על שקיפות וליטול חלק בדיונים משמעותיים עם מחזיקי עניין, ICL משקיעה ומעורבת כל העת בקהילות המקומיות שבמסגרתן היא פועלת. ICL לוקחת חלק במגוון פורומים קהילתיים משותפים, במסגרתם החברה משתפת במידע וקשובה לצד השני. ICL פועלת גם באופן פעיל עם קהילות בפורומים לא פורמליים. במידה ומתעוררות סוגיות כלשהן, ICL מנסה להיות שקופה ככל האפשר ולתקשר עם שכניה באופן אקטיבי ותוך זמן סביר.

באמצעות עובדיה, שרבים מהם תושבי אותן קהילות, פועלת החברה להעמיק את הבנתה ואת מחויבותה לקהילה המקומית. כתוצאה ממעורבות אינטנסיבית זו, צוברת ICL ידע מעמיק אודות המגוון הרחב של צרכים וחששות בקהילה. ידע זה מסייע לחברה לקיים תהליכי קבלת החלטות מושכלים.

ICL יוזמת ולוקחת חלק במגוון של כנסים, מפגשים, דיונים ואירועים בהשתתפותם של עמיתים למקצוע ומחזיקי עניין, בפרט בנוגע למוצרי ICL לכל אורך מחזור חייהם, פרקטיקות מיטביות, ועוד. בנוסף, מקיימת החברה קשרים עם מוסדות אקדמיים שונים, ומקדמת בברכה מיזמי מחקר משותפים לחקר מגוון של נושאים, החל מביצועיהם של מוצריה ועד להשפעתם של מתקניה. בין אלה ניתן למנות, למשל, מחקר לצמצום השפעות הסחיפה באתרי כרייה על המגוון הביולוגי. ICL מדווחת אודות רבות מהיוזמות המשותפות הללו במסגרת דוח אחריות תאגידית זה.

פאנל מייעץ קהילתי משותף (CAP)

בפאנלים אלו חוברים יחדיו נציגים של מתקני ICL, נציגי הקהילות המקומיות ונציגי ארגוני סביבה. פאנלים מסוג זה פועלים באתרי ICL שונים בכל רחבי העולם. תכליתם של הפאנלים היא לדון בסוגיות סביבתיות, לפתח תוכניות משותפות לתועלת הסביבה והקהילה, ליצור מערכת יחסים בין התעשייה לבין מחזיקי העניין השונים, ולפתח דיאלוג מושכל ואפקטיבי. בכמה ממתקני הייצור של ICL בישראל ובחו"ל פורומים מעין אלו פועלים מזה שנים רבות. בין הנושאים המרכזיים שנדונו במפגשים שהתקיימו בשנה החולפת ניתן למנות: מוכנות לחירום, בטיחות עובדים, השפעות וביצועים סביבתיים, מעורבות קהילתית, השפעות על הקהילה, ואפשרויות תעסוקה.

בשנת 2021, עקב מגבלות הקורונה, לא התקיימו מפגשי CAP בישראל, ונערכו רק 2 פורומי CAP באתרי ICL בעולם.

לבקר ב ICL

בימי שגרה, מוזמנים כל מחזיקי העניין של ICL והציבור הרחב לבקר במתקני החברה ולראות מקרוב את אתרי הייצור של ICL. עקב מגבלות הקורונה, בשנה החולפת לא התאפשרו ביקורים של הציבור הרחב באתרי הייצור של ICL, למעט סיורים מקצועיים (אקדמיים, מקצועיים, רגולטוריים וכדו'). במהלך שנת 2021 ביקרו באתרי ICL בכל העולם מעל 7,000 איש, וזכו להכיר מקרוב את תהליכי הייצור של החברה. 

מרכז המבקרים החדש של ICL

בנובמבר 2021 נפתח לציבור מרכז המבקרים והמורשת החדש של חברת האשלג ע"ש משה נובומייסקי. המרכז ממוקם במחנה העובדים הישן בסדום, ומתמקד בשלושה נושאים עיקריים: התנאים האקולוגיים הייחודיים שהובילו להיווצרותו של ים המלח; תולדות הקמתה של חברת האשלג הארץ-ישראלית בתקופה שקדמה להקמת מדינת ישראל; ופעילות ICL בהווה. להקמתו והפעלתו של מרכז המבקרים והמורשת שותפים גם המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, משרד ירושלים ומורשת, משרד החינוך, ועוד, והוא מהווה אבן דרך משמעותית בשימור ההיסטוריה של התעשייה בישראל. 

סוגיות מהותיותארגוני אחריות תאגידיתלקוחותארגונים סביבתייםממשלהאנליסטיםארגוני תעשייהרשויות בינלאומיותמשקיעיםקהילות מקומיותרגולטוריםספקיםעובדיםמנהלים
1. ביצועים כלכלייםכןכןכןכןכןכןכןכןכן
2. השפעות כלכליות עקיפותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
3. תשלומים לממשלותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
4. אתיקה עסקיתכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
5. ציותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
6. אחריות מוצריםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
7. חדשנותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
8. בטיחות וטיפול אחראי בכימיקליםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
9. אבטחה וניהול במצבי חירוםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
10. אסטרטגיית אקלים ופליטות גזי חממהכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
11. ניהול איכות האווירכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
12. ניהול אנרגיהכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
13. ניהול חומריםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
14. שפכים, פסולת וניהול חומרים מסוכניםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
15. ניהול מיםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
16. מגוון ביולוגי ושימור הטבעכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
17. כרייה – סיום פעילות, שיקום והשבהכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
18. השפעה חברתית על קהילותכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
19. זכויות אדםכןכןכןכןכןכןכןכןכן
20. בטיחות וגהות עובדיםכןכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
21. תעסוקה ויחסי עבודהכןכןכןכןכןכןכןכןכןכן
22. כיוון בתעסוקה ושוויון הזדמנויותכןכןכןכןכןכןכן
23. פיתוח ההון האנושיכןכןכןכןכןכןכןכןכן
24. ניהול אחראי של שרשרת האספקהכןכןכןכןכןכןכןכן
25. ניהול קשרי לקוחותכןכןכןכן
26. גיוס ושימור עובדיםכןכן
מדדי קיימות:
גילוי: 102-40
גילוי: 102-42
גילוי: 102-43
גילוי: 102-44

לקריאה נוספת

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.