שימוש במשאבים מתחדשים – סיבי עץ לגידולים ללא קרקע

ICL בריטניה משקיעה זה זמן במחקר ופיתוח של חלופות איכותיות ובנות-קיימא לכבול. כוונתה של ICL היא לעשות שימוש במוצרים רבים יותר התומכים בכלכלה מעגלית, ועל כן הרחיבה את היצע מצעי הגידול שלה ומציעה את Fibagro Advance, חלופה ייחודית ועדיפה לכבול, המיוצרת בבריטניה. מותר חדשני ומתקדם זה, המבוסס על סיבי עץ, משמש רכיב מרכזי בתערובות מצעי גידול מקצועיות ומספק למגדלים מקצועיים פתרון גידול בר-קיימא.   \

כבול המופק מאדמות כבול בכל רחבי העולם משמש מזה זמן רב כרכיב הנפוץ ביותר בעולם לגידולים ללא קרקע, עקב זמינותו, עלותו הנמוכה ותכונותיו הייחודיות המאפשרות גידול מגוון רחב של צמחים. עם זאת, חששות סביבתיים שהועלו לאחרונה בנוגע להפרעה לאחסון הפחמן הטבעי ולמגוון הביולוגי המתקיים באדמות כבול, הובילו לחיפוש אחר חלופות כבול. ל-ICL בריטניה מתקן לייצור מצעי גדילה בסקוטלנד, אשר נהג באופן מסורתי, לעשות שימוש בכבול מתוצרת מקומית ליצירת סובסטרט לשימושי גינון מקצועיים. במהלך העשור האחרון השקיעה ICL בריטניה במחקר ופיתוח של חלופות איכותיות ובנות-קיימא לכבול. הפיתוח האחרון הוא החומר המשווק בשם Fibagro Advance, חומר מבוסס סיבי עץ, המתאים לשימוש בתערובות עם כבול וכן עם חומרים אחרים שאינם כבול. בפרט, תוצרי-לוואי ממנסרות ומפעלי עיבוד עץ עוברים טיפול במתקן הייצור של החברה ויוצרים סיבי עץ ייחודיים המתאימים לשימושי גינון מקצועיים. חומר מוצלח זה, שפותח ב-ICL בריטניה, הוא מוצר נוסף שהושג באמצעות תהליכי כלכלה מעגלית, כאשר אנו לוקחים תוצר-לוואי של תעשיית העץ והופכים אותו לחומר מבוקש ביותר הגידול ללא אדמה של צמחי מאכל וצמחי נוי.

ICL בריטניה הפחיתה את השימוש בכבול במצעי הגדילה ב-30% תוך פחות משנתיים לאור פיתוח המוצר החדש. בכך השיגה הפחתה נוספת של טביעת הרגל הפחמנית עקב צמצום הצורך בייבוא חומרי גלם. ICL בריטניה עוקבת ותומכת במאמצי הפיתוח בר-הקיימא הגלובליים ב-ICL, ושואפת להפחית את השימוש בכבול ב-60% במהלך השנתיים הקרובות.

12.2
עד שנת 2030, השגת ניהול בר-קיימא ושימוש יעיל במשאבי טבע.
12.6
עידוד חברות, בעיקר חברות גדולות ובינלאומיות, לאמץ פרקטיקות בנות-קיימא ולשלב מידע בדבר קיימוּת במסגרת מחזורי הדיווח שלהן.
15.5
נקיטת צעדים דחופים ומשמעותיים לצמצום הידרדרותם שך בתי גידול טבעיים, עצירת אובדן המגוון הביולוגי וכן, עד שנת 2020, הגנה ומניעת הכחדתם של מינים בסכנת הכחדה.

מוצר סיבי העץ ממותג Fibagro Advance של ICL מיוצר מחומרים ברי-קיימא ממקורות מקומיים ומחזיק בתעודה מטעם המועצה לשמירת היערות (Forest Stewardship Council – FSC), ואף זכה ההסמכה במסגרת תוכנית המיקור האחראי (Responsible Sourcing Scheme – RSS) למצעי גידול.

ICL מסייעת לספק לשוקי הגינון בבריטניה מצעי גידול נטולי-כבול, המיוצרים מחומרי גלם מקומיים וברי-קיימא.

יבול רקפות שגודלו במצעי גידול בשימוש ב-Fibagro Advance
יבול פרחי חלבלוב הדור (Poinsettia) שגודלו במצעי גידול בשימוש ב-Fibagro Advance
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.