אחריות תאגידית

ICL מחויבת לנהוג בסטנדרטים גבוהים של ממשל תאגידי. החברה מחויבת ליושרה עסקית ולקידום התנהגות מוסרית ואתית על פי הקוד האתי של ICL, תוך התייחסות מחזיקי העניין שלנו ביושרה ובשקיפות, והקפדה על מנגנוני אכיפה פנימית אפקטיביים. \

ההקפדה על סטנדרטים גבוהים של ממשל תאגידי ב-ICL כוללת פיקוח הדוק על האסטרטגיה העסקית והאחריות הפיסקאלית של החברה, התנהגות תאגידית אתית והגינות כלפי בעלי המניות ומחזיקי העניין. בהתאם לכך, החברה מקיימת עקרונות מתקדמים של ממשל תאגידי המגדירים את היחסים בין הנהלת החברה, הדירקטוריון, בעלי המניות ומחזיקי עניין אחרים.

ICL מאוגדת בישראל ועל כן עומדת בדרישות שונות של ממשל תאגידי מכוח חוק החברות, התשנ"ט-1999. לדרישות הללו מתווספות דרישות החלות על ICL מכוח היותה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסת ניו יורק ובבורסה לניירות ערך בתל אביב.

אנטרופי ממשל תאגידי

'אנטרופי ממשל תאגידי', החברה הישראלית לדירוג ESG, עדכנה ושדרגה לאחרונה את דירוג הממשל התאגידי של החברה מדירוג "סביר+" לדירוג "מתקדם". בכוונת החברה להמשיך ולשפר את הממשל התאגידי שלה, בין היתר, על ידי המשך חיזוק התמהיל המקצועי והגיוון של הדירקטוריון ועצמאותו.

כמו כן, ICL אימצה, ותמשיך לאמץ, לפי הצורך, פרקטיקות וולונטריות להבטחת שקיפות מרבית כלפי כל מחזיקי העניין של החברה, וכן תוכניות אכיפה המבטיחות את עמידתה הקפדנית, הן בחוק והן בתקנות הפנימיות.

קראו עוד לגבי פרקטיקות ספציפיות שלממשל תאגידי בדוח השנתי לשנת 2021 של החברה, סעיף 16ז .

ICL מכירה באחריות התאגידית שלה כלפי בעלי המניות שלה, הלקוחות, הספקים, העובדים, הקהילות ומחזיקי עניין אחרים. לחברה מחויבות איתנה לניהול עסקיה בדרכים שיובילו לצמיחה בת קיימא, לאיזון בין הצרכים הנוכחיים לצרכיהם של הדורות הבאים, תוך מילוי כל חובותיה הרגולטוריות והמוסריות. במקרים בהם אין חקיקה המסדירה את פעילותה, ICL שואפת לאמץ באופן וולונטרי סטנדרטים גלובליים המקובלים בתעשייה בתור קו מנחה לפעולותיה.

כחלק מהאחריות התאגידית שלה, בכל שנה, נשיא ומנכ"ל ICL מתמקד בנושא מסוים ומתרכז במשך שנה שלמה בקידום הנושא בתוך החברה ובשילובו בתרבות היומיומית של ICL. בשנת 2021, הנושא שלנו היה מצוינות מסחרית כשהמרכיב העיקרי היה מצוינות בשירות. בשנת 2020, הנושא היה חדשנות ובשנת 2022 נתמקד בנושא קיימות.

סקר לקוחות

בשנת 2021 התקשרה ICL עם חברה חיצונית לביצוע סקר לקוחות.

תכליתו של הסקר היא לבחון את רמת השירות הניתנת על-ידי החברה ללקוחותיה מתוך כוונה לשפר את השירות. סקר נוסף המתכונת דומה ייערך בתחילת 2022, לשם הערכת השיפור. הסקר הקיף כ-800 לקוחות של החברה מכל רחבי העולם.

מתוצאות הסקר עלה כי כבר כיום, רמת שביעות הרצון שהלקוחות מהשירות של ICL היא גבוהה, והחברה שואפת להמשיך ולשפרו.

ICL שמה דגש רב על אחריותה התאגידית. בעקבות זאת, הגבירה החברה באופן ניכר את פעילויותיה בתחומי סביבה, בטיחות, תעסוקה וקהילה, ומעל לכל, להפנים מחויבות לפרקטיקות עסקיות אחראיות, המנחות אותה מדי יום בפעילותה השוטפת. מאמציה של ICL מתמקדים במתן פתרונות ברי-קיימא ללקוחותיה, תוך מתן מענה לאתגרים גלובליים. יחידות המו"פ והחדשנות של ICL מבצעות מחקרים ביחס למוצרים ופתרונות חדשים, כמו גם לשיפור פעילותה השוטפת של החברה.

תמריצים למנהלים מבוססי ESG

ICL הטמיעה תהליכי ניהול ביצועים מותאמים אישית המבוססים על מדדי ביצוע פרטניים. אלה כוללים יעדים והערכות ביצועים בקרב ההנהלה הבכירה, כמו גם בקרב כלל העובדים. מענקים כספיים שנתיים (בונוסים) תלויים בתהליכי הערכת ביצועים אלו. חלק ממדדי ביצוע של חברי ההנהלה הבכירה קשורים ישירות לביצועים בתחומי ה-ESG. נושאים הקשורים ל-ESG כוללים ביצועים בחיסכון באנרגיה; ביצועי בטיחות; הפחתת פליטת גזי חממה; השלמת ביקורות פנימיות וחיצוניות; יישום תוכניות הכשרה; רמות מעורבות והעצמת עובדים כפי שהן משתקפות בסקרים; מדדי ביצוע הקשורים לציות ואכיפה, יעדי גיוון והכללה, ועוד.

פורום שומרי הסף

ICL הקימה פורום של שומרי הסף של החברה שכולל: סמנכ"ל תפעול; סמנכ"ל ביקורת פנימית גלובלית; סמנכ"ל, מזכירת החברה ומנהלת אכיפה גלובלית; סמנכ"ל, חשבת ICL; מנהל אבטחת המידע;  סמנכ"ל אבטחה גלובלית;  סמנכ"ל סביבה, בטיחות וגהות; מנהלת הבטחת איכות גלובלית ומנהלת סיכונים גלובליים. מטרת הפורום היא לזהות, לנטר, לתאם ולהפחית סיכונים, לרבות סיכונים פוטנציאליים מכל הסוגים, כולל בטיחות, סביבה, תפעול, אבטחה, כספים, ממשל תאגידי, משפטי, אכיפה, איכות ואתיקה. כמו כן, פורום שומרי הסף יהיה אחראי על הבטחת התמודדות אפקטיבית ויעילה עם אירועים, תוך תיאום מלא עם הפונקציות והאתרים הרלוונטיים, הקפדה על מתן תשומת לב הולמת על ידי הפונקציות הרלוונטיות למניעת חפיפה ועומס יתר, וכן לבירור בעיות בלתי פתורות.

הפורום מתכנס על בסיס רבעוני. במהלך שנת 2021 התכנס הפורום 3 פעמים.

הפורום מדווח באופן תקופתי לוועדת ההנהלה והביקורת של ICL ולפי הצורך, גם על בסיס אד-הוק.

מענה למשבר בריאות עולמי – מגפת הקורונה

ICL נוקטת בצעדים למניעת התפשטותה של מגפת הקורונה (COVID-19) בפעילויות החברה, במפעליה ובאתריה השונים ברחבי העולם. בעוד העולם מתמודד עם מגפת הקורונה הכלל-עולמית, ICL מחויבת לשמור על בריאותם של עובדיה, לקוחותיה, ספקיה ושותפיה האחרים. מאמצי החברה מתמקדים בשמירה על בריאותם ובטיחותם של עובדיה, כמו גם בסיוע לקהילות שבקרבן ממוקמים אתריה. 

ICL עוקבת ומצייתת לצווים, ההנחיות וההליכים הנקבעים ומפורסמים על-ידי הרשויות הרגולטוריות הרלוונטיות, וכן נוקטת בצעדים ובאמצעים המתאימים במתקניה, על מנת לצמצם את השפעות מגפת הקורונה. החברה הקימה כוח משימה מיוחד לשם מעקב אחר פעילויותיה השוטפות וקביעת האמצעים המתאימים והנכונים שבהם יש לנקוט על בסיס גלובלי.

מוצריה של ICL הם חיוניים לייצור מזון ולביטחון תזונתי. החברה ועובדיה עשו מאמצים מיוחדים להמשיך בייצור ובהפצה של דשנים לחקלאים, כדי שיוכלו להמשיך בגידולם של המוצרים החקלאיים להם כולנו זקוקים. 

קראו עוד אודות המענה הגלובלי של ICL בקשר עם מגפת הקורונה ואודות פעולותיה של ICL בקהילות בישראל.

מדדי קיימות:
גילוי: 103-2
גילוי: 102-20
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.