אחריות במהלך משבר מגפת הקורונה העולמי

 נגיף הקורונה, לצד השלכותיו הבריאותיות והכלכליות המשמעותיות, יצר אתגרים רבים ושונים. ICL יישמה מדיניות וצעדי חירום לאור המגפה, כדי לשמור על בריאותם ובטיחותם של עובדיה ומשפחותיהם בתקופה מאתגרת זו. בנוסף, כספקית מובילה של דשנים ופתרונות מזון, פעילותה העסקית של ICL מביאה לאופטימיזציה של אספקת מוצרים במועד הדרוש, , על מנת לשמור על ביטחון תזונתי בעולם כולו גם בעת המשבר. \

נוקטים בצעדים – שימור פעילות ICL והגנה על עובדיה

האתגר העיקרי של ICL במהלך המשבר היה שימור ההמשכיות העסקית של הארגון ככל הניתן, תוך שמירה על בריאות העובדים, תוך קיום בידודים וסגרים בהיקף נרחב של  עובדי החברה. ICL הקימה מנגנון ניהול גלובלי לניהול משבר הקורונה בתוך החברה. מונה "ממונה קורונה גלובלי". בשל אופייה המאתגר והבלתי-צפוי של המגפה, כמו גם בדרכים השונות שבהן הושפעו מדינות שונות, מונו גם ממוני קורונה ברמה האזורית וברמת האתר. לכל אורך המשבר, המשיכה החברה לעקוב בהתמדה אחרי ההתפתחויות והאירועים בכל רחבי העולם.

כל אתר היה אחראי לפעול בהתאם לדרישות הרגולטוריות החלות במדינה בה הוא מצוי. בנוסף, פרקטיקות מיטביות וידע שנצבר באתרים השונים הופץ ושותף באופן שיטתי בקרב אתרי החברה השונים.

על מנת לשמור על בריאותם ובטיחותם של העובדים, ביצעה ICL מגוון התאמות לפעילותה היומיומית. כחברה לכרייה וייצור של כימיקלים, ICL אינה יכולה לבצע מעבר קל ופשוט למודל של "עבודה מהבית". צוותי ה-IT של החברה הצליחו לחבר עובדים למערכות החברה ולאפשר להם לעבוד מהבית ככל הדבר אפשרי. עובדי באתרים עבדו ב"קפסולות" נפרדות על מנת לצמצם את סיכויי ההתפרצות. שירותי ההסעות וההסעדה לעובדים תוגברו והותאמו כדי לצמצם חשיפה. בנוסף, רכשה החברה ציוד מגן אישי עבור כל עובדיה. 

תמיכה בעובדי ICL במהלך המשבר

ICL השיקה אתר אינטרנט מיוחד לשיתוף מידע בתקופת משבר הקורונה, המאפשר לכל עובדיה בעולם ברחבי העולם להישאר מחוברים לארגון, לקבל מידע זמין ולשתף ביוזמות התמודדות מקומיות. החברה אף מסייעת לעובדיה להתמודד עם המתח והחרדה הנלווים לתקופת המשבר בכלל ולתקופות בידוד בפרט. לרשות עובדי ICL עומדת התמיכה האקטיבית של גורמי משאבי האנוש ב-ICL, והחברה אף מסבסדת תמיכה נפשית חיצונית לעובדי ICL ובני משפחותיהם המעוניינים בכך. בנוסף, ICL יזמה פרויקט התנדבות חדש לעובדים, "אוזן קשבת", שנועד לשמור על קשר ומערכת יחסים עם גמלאי החברה. 

ICL מאתגרת את עובדיה למצוא פתרונות חדשניים לתקופת משבר זו, המבוססים על הידע, הדמיון, היצירתיות והתשתיות הקיימות ב-ICL. החברה הקימה פלטפורמה לפרסום ובדיקה של פתרונות הנותנים מענה לצרכיה של החברה האנושית בעת המשבר, כמו גם להיבטים עסקיים ותפעוליים של ICL ועובדי ICL. נכון לתחילת אפריל הועלו הצעות ויוזמות מעובדי ICL ברחבי העולם – מברזיל, ישראל, מלזיה, הולנד, בריטניה וארה"ב. אחת הדוגמאות ליוזמה מוצלחת שעלתה בפלטפורמה זו התרחשה באתר ICL Terneuzen בהולנד, בו הקימו העובדים מערך לייצור עצמי של חומרי חיטוי ידיים במפעל, לשימוש במפעל עצמו ואף כמוצר משווק חדש של החברה.

ציוד מציל חיים

ICL מחויבת לתמוך במאמצים הגלובליים לריסון המגפה. כחלק ממאמצים אלה, ICL מתנדבת ותורמת לקהילות המקומיות בקרבן היא פועלת. אחת הדוגמאות האחרונות לכך היא תרומה של ציוד רפואי מציל חיים שתרמה ICL להודו, וכללה 10 מחוללי חמצן ו-20 מכונות הנשמה. צוות ICL בהודו קיבל את הציוד הרפואי מציל החיים והפיץ אותו לאזורים בו הוא נדרש.

בישראל, תרמה ICL למעלה ממיליון ש"ח למאבק בנגיף הקורונה: כ-350 אלף ש"ח נתרמו עבור חבילות מזון ותווי קנייה לאוכלוסיות נזקקות, 750 אלף ש"ח הועברו לבית החולים סורוקה בבאר שבע וכ-150 אלף ש"ח נתרמו למתקן טיפול נשימתי חדש בבית החולים שיבא – תל השומר, הסמוך לתל אביב. בנוסף, בזכות הידע והמומחיות של ICL בתחום הרכש מסין, הועלתה תרומה של כ-250 אלף ש"ח לרכישת מטושים לבדיקות קורונה מסין, בתיאום עם משרד הבריאות הישראלי. החברה תרמה ציוד מגן רפואי נוסף לבית החולים ברזילי באשקלון  ולקופת החולים מכבי (קופת החולים השנייה בגודלה בישראל). החברה עומדת בקשר רציף עם ממשלת ישראל לשם סיוע ברכש של מסכות, ציוד מגן אישי לצוות הרפואי, מטושים וציוד רפואי חיוני אחר. כמו כן, החברה נמצאת בקשר רציף עם גורמי כיבוי האש בישראל וערוכה לאספקת היפוכלוריט לטובת חיטוי משטחים גדולים. 

בשלביו המוקדמים של המשבר (ינואר-פברואר 2020), תרמה ICL ציוד מגן לבתי חולים בסין (באזורי הפעילות שלה) בשווי כולל של 50 אלף דולר. עוד תרמה החברה ציוד מגן לשימוש מערכות הבריאות באזורי הפעילות האחרים שלה, לרבות בספרד, גרמניה וברזיל. 

באפריל 2020 מילאה ICL תפקיד מרכזי במבצע משותף עם ממשלת ישראל וחברת התעופה "אל-על", לרכישה והטסה לישראל של כמות משמעותית של פריטי ציוד רפואי חיוני – לרבות מסכות וציוד מגן אישי. הציוד הנרכש הוטס לישראל ברכבת אווירית של 11 מטוסים. ICL העניקה סיוע משמעותי לממשלת ישראל במאמץ זה, הודות לפעילותה וקשריה העסקיים בסין ומינוף מערכי הרכש שלה, המנוסים בפעילות במחוזות השונים בסין. החברה זכתה להוקרה מצד ממשלת ישראל על הסיוע המהיר והיעיל שסיפקה למדינה במהלך המשבר. 

שמירה על ביטחון תזונתי בעת המשבר

אחד הסיכונים הנלווים למשבר הקורונה, בנוסף לסכנה הבריאותית המיידית, הינו הסיכון לביטחון התזונתי ברחבי העולם, עקב ההפרעה המשמעותית לכלכלת העולם בכלל, ולשרשרת אספקת המזון העולמית בפרט. ICL היא אחת מספקיות הדשנים הגדולות בעולם ומובילה עולמית בפתרונות פוספט מיוחדים לתעשיית המזון. ללא דשנים ופתרונות מיוחדים כאלה, לא ניתן יהיה לייצר את כמויות האוכל הנדרשות. ICL עובדת עם ספקיה, לקוחותיה ורשויות ברחבי העולם על מנת לשמור על אספקה יציבה של דשנים עבור החקלאים, במיוחד בתקופות מאתגרות. 

סיוע בצרכים קהילתיים נוספים בעת המשבר

ICL רואה עצמה כחלק אינטגרלי מהקהילות בהן היא פועלת. החברה חותרת באופן מתמשך לתמוך בצרכים השונים של הקהילות שבהן היא פועלת. משבר הקורונה יצר צרכים חדשים ומידיים בקהילות השונות בהן ICL פועלת, וחייב את מהחברה לפעול במהירות וגמישות בניסיון לסייע בצרכים מגוונים אלו.  

החברה קידמה יוזמות חברתיות לשיפור איכות החיים והחוסן הקהילתי והתבססה לצורך זה על תשתיות חברתיות קיימות, אשר החברה מפתחת ומשקיעה בהן במשך שנים. בישראל, תוכנית ״חושבים עושים״ הינה פרויקט קהילתי משותף של ICL, רשויות מקומיות ותושבים בנגב במטרה להניע תהליכים חברתיים-סביבתיים, תוך פיתוח וחיזוק רשת אזורית של יזמים מקומיים לחיזוק הקהילות המקומיות בנגב. תוכנית "חושבים עושים" יצרה תשתית שותפים יציבה עם יחסי אמון הדדיים ומערך שיתופי פעולה רחב אשר סייעה בהנעה מהירה של יוזמות חדשות לטיפול מהיר בצרכים שעלו בעקבות משבר הקורונה. ICL הפיצה קול קורא, המזמין את הציבור הרחב, רשויות מקומיות, וארגונים חברתיים הפועלים בנגב, להציע יוזמות המעודדות קרבה ושיתוף בין אוכלוסיות, בימים של ריחוק חברתי. באירופה, המשיכה ICL בתמיכתה בקהילות שבהן היא פועלת. במטה החברה באמסטרדם יזמו תרומות מזון לאוכלוסיות שנפגעו מבידוד וסגרים באמצעות בנק המזון של אמסטרדם, וכן תרומות ישירות למסגרות מקומיות המיועדות לאוכלוסייה המבוגרת, איתן מנהלת ICL קשר מתמשך בפעילות התנדבות לאורך השנה.

בארה"ב, הגדילה ICL את תרומה לסניף הצלב האדום המקומי, לסיוע בצרכים מקומיים שעלו בעת המשבר. 

סיוע ללקוחות וספקי ICL בישראל

משבר הקורונה יצר קשיים כלכליים רבים, וביתר שאת עבור עסקים קטנים. במהלך המשבר, נענתה ICL לבקשת כמה עשרות ספקים – בעיקר עסקים קטנים מאזור הנגב בישראל – והקדימה את תשלומי החברה אליהם מעבר לתנאי התשלום הקבועים בהסכמים עימם. בכך קיוותהICL לתרום את חלקה לסיוע לשותפיה העסקיים ולכלכלת דרום ישראל כולה, לצלוח את המשבר.

כיצרנית דשנים מובילה, ICL מצויה בקשר קרוב עם לקוחותיה החקלאים. לאור המגבלות שיצר המשבר על ייצוא תוצרת מישראל, חקלאים רבים, בעיקר מגדלי פרחים, נותרו עם עודפי תוצרת חקלאית שלא ניתן למכור, ICL ביצעה קנייה יזומה של פרחים ממספר מלקוחותיה, וחילקה פרחים אלו לעובדי החברה, לעובדי קבלן ולספקים אשר עובדים עם החברה באופן קבוע.

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.