לוגיסטיקה והפצה

אחד מנכסיה המרכזיים של ICL הוא מערך הלוגיסטיקה וההפצה הגלובלי הנרחב שלה, הפרוס ביותר מ-30 מדינות. ICL פועלת בהתמדה לייעול שרשרת האספקה שלה ומשקיעה משאבים ניכרים בפיתוח מערכות לוגיסטיקה בטיחותיות ויעילות, בעלות יכולות פיקוח ובקרה מתקדמות, במטרה לצמצם את השפעותיה הסביבתיות ולצמצם עלויות. למידע נוסף אודות תשתית הלוגיסטיקה והשינוע של ICL ראו הדוח השנתי של ICL לשנת 2021. \

ICL נהנית מקרבתם של אתריה לכלכלות מפותחות כמו גם לשווקים מתפתחים.

רשת תפוצה עולמית

ישראל

מוצרי ICL המיוצרים בישראל, משונעים מאתריה הדרומיים של החברה באמצעות רכבת לנמל אשדוד או נמל חיפה או במשאיות לנמל אילת הממוקם לחוף ים סוף, כ-180 ק"מ דרומה מרותם וכ-200 ק"מ דרומה מסדום. משלוחים היוצאים מנמל אילת מיועדים בדרך כלל לשווקים במזרח הרחוק (רק באלק! מכולות לשווקים במזרח לא יוצאת מאילת), ואילו משלוחים לאירופה, צפון אמריקה ודרום אמריקה, כמו גם משלוחים מסוימים למזרח הרחוק, יוצאים מנמלי אשדוד וחיפה.

אשלג שמופק במפעלי-  ים המלח משונע באמצעות מסוע מאתר סדום עד למסוף הרכבת "צפע" שבמישור רותם, ומשם משונע באמצעות רכבות לנמל אשדוד.

חלק ניכר מהשינוע של מוצרי ICL בישראל, מבוצע על-ידי משאיות של מפעלי "תובלה", חברת-בת בבעלות מלאה של ICL, המפעילה צי משאיות מטען ונגררים.

תובלת כביש בטוחה ויעילה

בטיחות היא מערכי הליבה של ICL, לרבות בפעילויות הלוגיסטיקה והתובלה. ICL עושה שימוש במגוון אמצעי הובלה לשינוע מוצריה וממקדת תשומת לב רבה לנושא הבטיחות בדרכים. החברה מקפידה על כללי נהיגה בטוחה, האוסרים על עובדים המקבלים דוחות תנועה באופן סדרתי לנהוג ברכבי החברה.

ICL בוחנת את צי הרכבים הלוגיסטיים שלה תקופתית במטרה להגביר את יעילותו ולמזער את השפעותיו הסביבתיות, דוגמא לכך הינה מעבר למשאיות מתקדמות העומדות בתקן Euro 6 העושות שימוש בתוספי אוריאה להפחתת פליטות.

ספרד

ICL איבריה משנעת עפרה המופקת במכרה Cabanasses למפעלי הייצור באמצעות מסוע. המוצרים המוגמרים, אשלג ומלח, משונעים מן המפעל ללקוחות במשאיות וברכבת לשוק המקומי, ובאמצעות רכבת הנעה במסילת רכבת ייעודית לנמל ברצלונה ומשם לשווקים בחו"ל.

מרבית המשלוחים של ICL איבריה מבוצעים באמצעות מסוף מטען אותו מחזיקה החברה בבעלותה החברה בנמל ברצלונה (Tráfico de Mercancías – TRAMER), וכמו כן מתחזקת מסילות באורך של כ-1.5 ק"מ באתר Súria, המתחברות לרשת המסילות האזורית. מדי יום יוצאות עד שלוש רכבות מטען, כל אחת בעלת כושר נשיאה כולל של 800 טון, המחולקות לכ-21 קרונות מטען. בשנת 2019 חתמה ICL איבריה על הסכם שינוע עם חברת הרכבות הממשלתית בקטלוניה (FGC – Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), הצפוי להגדיל את כושר ההובלה ברכבות. בשנת 2022 צפוי השינוע ברשת המסילות להתרחב ל-24 קרונות מטען, בכושר נשיאה כולל של 1,000 טון, ועד 7 רכבות מטען ביום. אורכן של מסילות הרכבת לשינוע אשלג מאתר הייצוא ב-Súria למסוף בנמל ברצלונה הוא כ-80 קילומטרים. באתר הייצור (Súria) קיימת מערכת טעינה במסילה יחידה עבור מערכות המסילה לנמל. הקטר המניע וחלק מקרונות המטען בתפזורת מופעלים באמצעות הבעלים והמפעילה FGC ((Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya).

 ICL איבריה מחזיקה בבעלותה ומפעילה מתקני נמל משלה, הכוללים מתקני אחסון לתפזורת של אשלג ומלח, מסועי פריקה ממשאיות וקרונות מטען, וכן מחסני אחסון מוצרים.

כחלק מן התוכנית להרחבת כושר הייצור ב-ICL איבריה, מבוצע שדרוג של התשתיות הלוגיסטיות באתר Súria ובמכרה Cabanasses (רמפת כניסה למכרה, שהושקה ב-2021), במפעלים ובמעגן החברה בנמל ברצלונה, באופן שיאפשר ייצור, הובלה וייצוא של כ-2.3 מיליון טון אשלג ומלח בשנה.

המתקנים החדשים בנמל ברצלונה מנוהלים על-ידי חברת-הבת של ICL איבריה, TRAMER.

ICL איבריה ו-FGC חותמות על הסכם להגדלת מספר רכבות המטען בין מחוז Bages לנמל ברצלונה

הגדלת מספר רכבות המטען לנמל ברצלונה תביא להפחתה ראשונית של כ-86,000 כלי רכב בשנה מן הכביש, אשר צפויה להביא לירידה מקבילה בפליטות פחמן דו-חמצני, וכן לתרום לשיפור הבטיחות בדרכים.

קרא עוד

בריטניה

מכרה ICL Boulby בבריטניה מחובר מפתח המכרה למערכת כבישים באורך של מעל 11 קילומטרים לכיוון דרום, וכן באמצעות מערכת דרכים במנהרות תת-קרקעיות המשתרעות לאורך כ-17.5 ק"מ מפתח המכרה לכיוון הים הצפוני. כ-80 קילומטרים של מנהרות תת-קרקעיות עודם פתוחים על מנת לתמוך בפעילות הייצור הנוכחית. המכרה נהנה מגישה נוחה לרשתות הכבישים והמסילות הארציות.בהתאם להסכמים עם רשות הגנים הלאומיים של צפון יורקשייר, השינוע בכבישים באמצעות משאיות מוגבל ל-150,000 טון בשנה ול-66 משאיות ביום (תנועה בכבישים בימי ראשון ובחגים רשמיים אסורה).

המוצרים המיועדים להובלה ברכבות משונעים באמצעות מסילה בבעלות ICL Boulby, לאורך כשמונה קילומטרים מפתח המכרה ועד לצומת המחבר לרשת המסילות הארצית, ומשם ממשיכים המוצרים בדרכם לנמל Teesport ב-Middlesbrough באמצעות Network Rail Company, הבעלים והמפעילה של קו הרכבת הראשי.

מדי יום מובילות שמונה רכבות פוליסולפט®, PotashpluS ומלח גבישי למסוף Teesdock. מרבית תפוקת הפוליסולפט® משמשת כרכיב בדשנים חקלאיים, וחלק ממנה מיוצא מנמל Teesdock ללקוחות בבריטניה ומעבר לים.

מלח גבישי משונע באמצעות רכבת למסוף Teesdock, ומשם באוניות או במשאיות לרשויות מקומיות בבריטניה לצורכי המסת קרח בכבישים. 

ICL Boulby חוכרת ומפעילה שלושה מתקני אחסון וטעינה מרכזיים: מתקן Teesdock, הממוקם על גדת נהר Tees, ושני מתקני אחסון נוספים המקושרים לרשת המסילות המרכזית – מתקן Cobra ומתקן Ayrton Works ב-Middlesbrough.

סין

המיזם המשותף YPH כולל את מכרה Haikou, מספר מפעלים לייצור סוגים שונים של דשנים המצויים בקרבת מכרה Haikou, ושני מפעלים לייצור מוצרי המשך – האחד בקרבת מכרה Haikou והשני בקרבת נמל התעופה Kunming.

מרבית חומרי הגלם ממכרה Haikou משונעים למפעלי ייצור החומצה באמצעות צינור (תערובת נוזלית), וחלק קטן מתפוקת הסלע הגולמי משונע באמצעות משאיות. 

מרבית התפוקה הנמכרת בשוק המקומי משונעת ממפעל הדשנים ישירות ללקוחות בצפון סין באמצעות רכבות וכן באמצעות הובלה ימית, משני נמלים עיקריים (QinZhou ו-Fangchengang). חלק קטן מן התפוקה הנמכרת משונע ללקוחות באזור Yunnan.

לקריאה נוספת

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.