אנרגיה

ICL שואפת לשפר בהתמדה את היעילות האנרגטית של פעילותה ולצמצם את היקף הפליטות שלה. החברה עושה זאת באמצעות הרחבת השימוש באנרגיה נקייה ומתחדשת, שימוש במתקני הפקת חשמל המתאפיינים ביעילות גבוהה (קוגנרציה מבוססת גז טבעי) ויישום תוכניות התייעלות אנרגטית רב-שנתיות. חזון הקיימוּת של ICL נהנה מתמיכה בלתי מסוייגת של הדירקטוריון והנהלת החברה. יעדה של ICL הוא להגדיל את חלקה של האנרגיה ממקורות מתחדשים ל-50% מסך צריכת האנרגיה עד שנת 2040. בשנת 2021, כ-4% מתמהיל האנרגיה של ICL התבסס על אנרגיות מתחדשות. \

ICL מצויה בסיומו של תהליך מעבר מדלקים מזהמים   להתבססות על גז טבעי ואנרגיות מתחדשות. מעל 95% מאתרי ICL עתירי האנרגיה בישראל עושים שימוש בגז טבעי. מעבר זה הפחית באופן משמעותי את פליטות המזהמים לאוויר ואת טביעת הרגל הפחמנית.

ICL ביצעה מעבר לאנרגיות מתחדשות (חשמל מספקים חיצוניים) עבור רוב אתריה באירופה. החברה החלה גם באיתור וחתימה על הסכמים עם מקורות מתחדשים עבור אתריה בצפון אמריקה ובברזיל. בנוסף, פועלת ICL להתקין מערכות פוטו-וולטאיות לשם הפקת אנרגיה סולארית באתריה. החברה ערכה מספר תסקירי היתכנות ברחבי אירופה וישראל במהלך שנת 2021, על מנת לזהות אילו אתרים מתאימים להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים. עבודות ההקמה צפויות להתחיל בשנת 2022. במהלך 2022 תתבצע בחינה דומה ביחס לאתרי החברה בצפון אמריקה, ושאר אתריה של ICL בעולם (בעיקר בברזיל וסין) יעברו הערכה דומה בשנת 2023.

בטווח הארוך, ICL פועלת להגדיל את שיעור האנרגיות המתחדשות ולהוסיף גם מימן לתמהיל הדלקים שלה.

יחידות2018201920202021
סך צריכת אנרגיה גיגה-ג'ול (מיליונים)35.333.633.834

בשנת 2021, כ-7.4% מהאנרגיה שנצרכה על-ידי ICL הייתה חשמל שנרכש מן הרשת הארצית. 4% מצריכת האנרגיה של ICL (חשמל וקיטור) מקורה באנרגיות מתחדשות.

7.2
עד שנת 2030, להגדיל משמעותית את חלקם של מקורות האנרגיה המתחדשת בתמהיל האנרגיה הגלובלי.

סך צריכת אנרגיה ישירה בחלוקה לאזורים גיאוגרפיים

תחנת המחז"מ בקוגנרציה (מחזור משולב לייצור חום וחשמל בקוגנרציה) של ICL ים המלח, שהיא הגדולה היעילה מסוגה בארץ, החלה בפעילות באוגוסט 2018. מאז הפעלתה במתכונת מלאה אמנם חלה עלייה בצריכת הגז (אנרגיה ישירה) של ICL א בה בעת, חלה ירידה משמעותית בכמות החשמל ממקורות חיצוניים (אנרגיה עקיפה) שצורכת ICL. החשמל המסופק לאתרי ICL בארץ מתחנת הכח הינו בעל טביעת רגל פחמנית נמוכה משמעותית מזו של החשמל ברשת הארצית.

סך צריכת אנרגיה עקיפה בחלוקה לאזורים גיאוגרפיים

תחנת המחז"מ של ICL ים המלח מספקת קיטור למפעלי אתר סדום כולו. בנוסף, תחנת הכוח מספקת את מרבית החשמל לאתרי ICL בישראל, ומחליפה את החשמל שנרכש בעבר ממקורות חיצוניים. 

עודפי חשמל המופק בתחנת הכוח החדשה אף נמכר על-ידי ICL לרשת החשמל הארצית בישראל וללקוחות חיצוניים. הכמות הכוללת שנמכרה בשנת 2021 עמדה על 369,291 מגה-וואט/שעה. בהתאם למתודולוגיית GRI, כמות החשמל שנמכרה לרשת הארצית בישראל הופחתה מנתוני האנרגיה הכוללים של ICL.

סך צריכת האנרגיה הישירה לפי סוג הדלק

12.2
עד שנת 2030, השגת ניהול בר-קיימא ושימוש יעיל במשאבי טבע.
13.1
חיזוק כושר העמידה וההסתגלות לסיכונים הקשורים לאקלים ולאסונות טבע בכל המדינות.

עצימות אנרגטית

ההפחתה בעצימות האנרגטית נובעת מהמשך פעולות ליעילות אנרגטית והכנסות גבוהות בשנת 2021. 

יחידות2018201920202021
סך אנרגיה למכירותגיגה-ג'ול/מיליון דולר6,3656,3746,6934,883

שילוב רכבים חשמליים בצי הרכב של ICL

ICL מקדמת תעבורה נקיה. לשם כך, החלה ICL ישראל  בתהליך העברת צי הרכבים החכורים שלה לרכבים היברידיים או חשמליים, תוך הצבת יעד הפחתת פליטות פחמן דו-חמצני ל-100 גרם לק"מ עד שנת 2023. נוסף על כך, לא תהיה חכירה של רכבים המתאפיינים בפליטות גבוהות, וחכירת רכבים הפולטים מעל 170 גרם לק"מ תחייב אישור מנכ"ל. 

ICL היא אחת החברות הראשונות בישראל המציעות חוויה מקיפה לעובדים הבוחרים ברכב חשמלי. כ-25% מצי הרכבים החכורים של ICL הם רכבים חשמליים, היברידיים, ונטענים (plug-in). כחלק ממאמציה של ICL לצמצם פליטות פחמן דו-חמצני, ICL מספקת לעובדים עמדת טעינה ביתית ומעניקה לעובדים החזרים עבור עלויות החשמל הנצברות בגין טעינת רכבים חשמליים. בנוסף, ICL התקינה עמדות טעינה בכל מתקניה ואתריה. עד סוף שנת 2023, בכוונת ICL להחזיק 200 רכבים חשמליים בצי הרכב שלה.

מדדי קיימות:
גילוי: GRI 302-1
גילוי: GRI 302-3
גילוי: SASB RT-CH-130a.1
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.