רווחה ובריאות עובדים

ICL חותרת להיות מעסיק הוגן ואחראי המקדם את רווחתם ואיכות חייהם של עובדיה. \

ICL הקימה מספר מנגנונים לתמיכה ברווחתם ובאיכות חייהם של עובדיה תוך נקיטת גישה הוליסטית, המשלבת הן פיתוח והן תמיכה במגוון רחב של היבטים.

ישראל 

בישראל מפעילה ICL צוות פנימי של עובדים סוציאליים מוסמכים המספק כלים ותמיכה לעובדים, למנהלים ולבני משפחותיהם. כל עובד או עובדת הנזקקים לסיוע מיוחד, כגון בסוגיות בריאותיות, קשיים אישיים או משפחתיים, מקרי חירום אישיים, דילמות פיננסיות ועוד, יכולים להסתייע בצוות התמיכה הסוציאלית של החברה לתמיכה רגשית, ניצול נכון של זכויות סוציאליות וחיבור למערכי תמיכה קהילתיים זמינים המסייעים למי שנתקלו בקשיים לחזור לתפקוד מלא ולניהול שגרת חיים עצמאית.

בנוסף, החברה מספקת לעובדיה  שירות חיצוני, בו פסיכולוגים ואנשי מקצוע מוסמכים נכונים לספק סיוע בתחומים שונים. השירות ניתן באופן אנונימי ותוך שמירה על חסיון, וזהות הפונים לא תיחשף לגורם כלשהו החברה או מחוצה לה. השירות מסופק ללא עלות לשני המפגשים הראשונים, ועלות המפגשים הבאים מסובסדת על-ידי החברה.

ICL מקנה לעובדיה הטבות רווחה נדיבות ביותר, כחלק מההטבות הקבועות בהסכמי עבודה קיבוציים או בתוכנית הרווחה השנתית במסגרת חוזי העסקה אישיים. 

הכנה לפרישה לגמלאות

היערכות והכנה נאותות לפרישה הן חשובות ביותר ומאפשרות מעבר מיטבי מחיי עבודה לחיים מלאי סיפוק לאחר הפרישה לגמלאות המהווה שינוי משמעותי עבור עובדי החברה ובני משפחותיהם..

ICL מעניקה לעובדיה את מיטב הכלים וההכנה לקראת פרישתם לגמלאות. בישראל מפעילה החברה תוכנית ייחודית להכנת עובדים לקראת פרישה לרבות להשתתפותם של בני-הזוג ובני משפחה אחרים.

במסגרת התוכנית, כל מפגש עוסק בהיבט אחר של הפרישה, באמצעות מצגות, סימולציות ותרגול מעשי. בין הנושאים הנדונים: התמודדות עם שינוי, השלכות פיננסיות, משפחה וחברים, וכן בריאות ורווחה.

אירופה

במהלך משבר הקורונה,  השיקה החברה שירות בשם HeyCoach לכל העובדים בו גייסה את שירותיה של חברה חיצונית לייעוץ ואימון בתחום הרווחה. HeyCoach הוא שירות מאובטח, חסוי ואנונימי המוצע לעובדי ICL באיחוד האירופי על-ידי חברה חיצונית. השירות מציע תמיכה מקוונת, אחד-על-אחד, הניתנת על-ידי מאמנים ופסיכולוגים ארגוניים מוסמכים ומנוסים, לעובדים החשים חוסר איזון ו/או המתקשים לנהל את מצב החיים/עבודה הנוכחי שלהם. השירות זמין לכל עובדי החברה, הוא אנונימי וחסוי וניתן ללא עלות.

ארה"ב

ICL מספקת תוכנית סיוע לעובדים (Employee Assistance Program – EAP) לעובדיה וכל בני משפחותיהם, בין אם הם משלמים עבור הטבות ICL ובין אם לאו. במסגרת זו ניתן ייעוץ מקצועי (באמצעות שיחות וידאו, טלפון או פנים אל פנים) לניהול משברים (אסונות טבע, התקפות טרור, מגפות), תמיכה במערכות יחסים, בריאות הנפש, בעיות התמכרות/גמילה, בעיות פיננסיות, שיפור עצמי, מתח, טראומה/אבל/אובדן. בנוסף, ניתן לקבל ייעוץ כאמור באתרים עצמם במצבי משבר. 

ICL ארה"ב מפעילה גם תוכנית בריאות וכושר המוקדשת לשיפור בריאותם ואיכות חייהם הכללית של העובדים ובני/בנות זוגם (הנהנים מביטוח רפואי של ICL). תוכנית זו מספקת כלים, מוטיבציה ותמיכה בדרך לחיים בריאים יותר.

עובדים ובני משפחותיהם המבוטחים במסגרת ביטוח רפואי של ICL, הנוטלים תרופות במסגר משטר רפואי עקב מצבים רפואיים דוגמת סוכרת, לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה יכולים לקבל תרופות באמצעות משלוח בדואר, ללא השתתפות עצמית כפי שנדרש עבור תקופות אחרות. מטרת הטבה זו היא לעודד עובדים לקיים את המשטר הרפואי שנקבע להם ולחיות חיים בריאים יותר.

עוד מספקת החברה כלים לתכנון פרישה ומפגשים לקראת פרישה באמצעות הגורם המנהל את תוכניות הפנסיה של עובדי החברה – "(k)401".

ברזיל

ICL ברזיל מקיימת תוכנית סיוע לעובדים (EAP) הדומה לזו הניתנת בארה"ב, ובתיאום עם הטבות הממשלתיות (ארציות).

בנוסף, קיימה ICL ברזיל במהלך 2021  מספר אירועי רווחה עם התמקדות בבריאות הנפש עבור עובדים שעבדו בתנאי בידוד בהלך מגפת הקורונה. אירועים אלו נמשכו שבוע שלם, וכללו מצגות שהעבירו מומחים לבריאות הנפש, פגישות שולחן עגול בהנחיית אנשי מקצוע, ותחרויות וירטואליות של צוות הכיף, שנועדו לטפח תחושת קהילתיות.   

8.5
עד שנת 2030, השגת העסקה מלאה וראויה של כלל הגברים והנשים, לרבות צעירים ובעלי מוגבלויות, ושכר שווה עבור עבודה שוות-ערך.
מדדי קיימות:
גילוי: 404-2
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.