מסוע האשלג

אחד האתגרים הניצבים בפני מיזמים עסקיים הוא שינוע מוצרים לשוק. לאור העובדה שמפעלי ים המלח ממוקמים באתר מרוחק, הלוגיסטיקה הכרוכה בשינוע מיליוני טונות של אשלג לכל רחבי העולם היא מאתגרת. על מנת לשנע את האשלג ביעילות לנמל אשדוד, הקימה ICL מסוע המשנע כ-1.4 מיליון טון אשלג מדי שנה בממוצע, במעלה הצוקים המשקיפים על ים המלח. המסוע, הנפרש לאורכם של 18 קילומטרים, עולה מגובה של 400 מטרים מתחת לפני הים לגובה של 400 מטרים מעל פני הים על מנת להגיע למסוף התובלה "צפע". משם משונע האשלג באמצעות רכבת לנמל אשדוד, המסוע מחליף מעל 40,000 משאיות מטען מדי שנה ובכך מפחית את מספר המשאיות הנדרש לשינוע ואת השפעתן הסביבתית. \

המסוע הוקם בשנות השמונים של המאה העשרים ומשנע בממוצע כ-1.4 מיליון טון אשלג מדי שנה, מתוך כ-3.7 מיליון טון אשלג המיוצרים בממוצע בICL מדי שנה. יתרת האשלג משונעת באמצעות משאיות לנמל אילת. 

בעת תכנון המסוע נעשו מאמצים משמעותיים על מנת להפחית את ההשפעה הסביבתית לאורך התוואי, תוך פיצול מזערי של בתי גידול (המתרחש בכל מקום שבו דרכים חוצות בתי גידול), בכדי לאפשר תנועה חופשית של בעלי החיים באזור.  

היות ותשתיות המסוע התיישנו עם חלוף השנים, כמויות קטנות של אשלג החלו ליפול מן המסוע. ICL השלימה לאחרונה פרויקט לחידוש רצועות המסוע, באורך של כ-18 ק"מ. מטרת הפרויקט הייתה למנוע נשירה של אשלג מן המסוע. במקביל, בוצעו עבודות ניקוי לאורך תוואי המסוע.

ניקוי אשלג

ICL השלימה את פרויקט חידוש רצועות המסוע, על מנת להפחית משמעותית את נפילת האשלג. בנוסף, מתבצע חידוש של כיסוי המסוע. 

האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.