שיתופי פעולה מדעיים

ICL מקיימת שיתופי-פעולה עם חקלאים בשטח, לבחינה ולמידה משותפת ולהפצתו של ידע. העבודה המשותפת עם חקלאים, ארגונים ממשלתיים, גורמי אקדמיה ומדענים, הכרחית לשם שיפור השיטות החקלאיות ולהפקת שפע של מזון מזין.  \

מכון האשלג הבינלאומי (IPI)

משימתו של ה-IPI היא פיתוח וקידום של דישון מאוזן לשם הגדלת היבול ומזון מזין יותר, לצד הבטחת ייצור בר-קיימא באמצעות שמירה על פוריות הקרקע עבור הדורות הבאים. המכון, שהוקם בשנת 1952, הוא ארגון לא ממשלתי ללא כוונות רווח בפריסה עולמית. ICL מעורבת ותומכת בקידום יעדי מכון האשלג הבינלאומי (International Potash Institute – IPI). 

150 ניסויי שטח ומיזמי מחקר בכל רחבי העולם

מכון האשלג הבינלאומי (IPI) שואף לסייע לחקלאים, ולמי שמייעצים להם, לתת מענה לאתגרים אלה באמצעות:

  • תרומה לשמירה על פוריות הקרקע ולייצור מזון מזין באמצעות קיום תוכניות חינוכיות ומחקר יישומי בתחומים קשורים;
  • הפצתו והעברתו של הידע הקיים באשר להשפעותיו של האשלג על קרקעות ועל תפוקות יבול, איכותו, ועמידות צמחים;
  • איסוף נתונים, ניתוחם ושיתוף בתוצאות ובמידע בדבר השפעותיו של דישון מאוזן, בכדי לקדם שימוש מיטבי בחומרי הזנה לצמח.
2.1
עד שנת 2030, חיסול הרעב והבטחת נגישות עבור כל בני האדם, בייחוד העניים וחסרי-הישע, לרבות פעוטות, למזון מספיק, מזין ובטיחותי בכל ימות השנה.
2.3
עד שנת 2030, הכפלת שיעור הפריון החקלאי וההכנסות של יצרני מזון בקנה מידה קטן, בייחוד נשים, תושבים ילידיים, משקים משפחתיים, רועים ודייגים, לרבות באמצעות נגישות שוויוניות ובטוחה לקרקע, למשאבים ותשומות ייצור אחרות, לידע, לשירותים פיננסיים, לשווקים ולהזדמנויות ליצירת ערך מוסף ותעסוקה שאינה חקלאית.
2.A
הגדלת ההשקעה, לרבות באמצעות הגברת שיתוף הפעולה הבינלאומי, בתשתיות באזורים כפריים, במחקר חקלאי ושירותים הרחבה, בפיתוח טכנולוגי ומאגרים גנטיים של חיות משק וגידולים, במטרה לשפר את כושר הייצור החקלאי במדינות מתפתחות, במיוחד במדינות ברמת הפיתוח הנמוכה ביותר.

IPI יזמה שתי אפליקציות שנועדו לתמוך בחקלאים.

אפליקציית Fertilizers Research by IPI מכילה מסד נתונים עם ניסויים ומאמרי מחקר על שימוש אופטימלי בדשנים עבור יבולים, סוגי קרקע ותנאי גידול שונים ברחבי העולם.

אפליקציית הגלריה K מה-IPI כוללת למעלה מ-150 תמונות מקוריות באיכות גבוהה הממחישות את התגובה האופיינית של גידולים שונים למריחת דשן אשלג ותסמיני מחסור באשלגן בעלים.

Agmatix

Agmatix היא חברת אגרו-אינפורמטיקה, המפתחת פתרונות מבוססי-נתונים לתעשייה החקלאית. פלטפורמת האגרו-אינפורמטיקה של Agmatix מקרבת בין אנשי מקצוע בתחום החקלאות ומאפשרת להם לשתף פעולה במחקר על מנת לשפר פרקטיקות חקלאיות.

קרא עוד

אשלג לחיים – הפצת מידע בקרב חקלאים

זה יותר מעשור נוטלת ICL חלק ביוזמה להקניית ידע מבוסס-מדעית לחקלאים אודות יתרונות השימוש באשלג. הפרויקט תורם להגברת המודעות בקרב חקלאים ליתרונות הטמונים בשימוש מאוזן בדשנים. אגרונומים של ICL עובדים עם חקלאים במדינות מתפתחות, לרבות הודו, בנגלדש, סרי לנקה, סין, הפיליפינים, ברזיל ומוזמביק. צוותי ICL עובדים בשיתוף עם אגרונומים, חוקרים ורשויות ממשלתיות בכל רחבי העולם על מנת לערוך מחקר חקלאי מבוסס-אשלג, לקיים מפגשים עם חקלאים ולספק שירותי הדרכה באמצעות מכון האשלג הבינלאומי (IPI). 

אחת הדוגמאות הבולטות לפעילות זו בשנים האחרונות היא תוכנית ICL "אשלג לחיים", המתקיימת בהודו. מטרת התוכנית היא להגיע לכפרים המרוחקים והמבודדים, ולהפיץ את בשורת תועלתו של האשלגן כדשן לחקלאות.

אשלג לחיים במספרים 2013-2021:

  • 23 אגרונומים פרוסים ברחבי הודו
  • 500,000 חקלאים עימם נוצר קשר באמצעות התוכנית
  • 7,000 חלקות הדגמה
  • 2,000 פעילויות הדרכה לחקלאים

17.16
חיזוק השותפות הגלובלית לפיתוח בר-קיימא, לצד שותפויות משלימות של מחזיקי-עניין מרובים המגייסים ומשתפים במידע, מומחיות, טכנולוגיה ומשאבים פיננסיים, לשם תמיכה בהשגת יעדי פיתוח בר-קיימא בכל המדינות, בייחוד במדינות מתפתחות.

HarvestZinc

ICL לוקחת חלק בפרויקט HarvestZinc. פרויקט זה מהווה חלק מתוכנית HarvestPlus לפיתוח וקידום זנים חדשים ומזינים יותר של גידולי מזון מסורתיים, המכילים כמויות גדולות יותר של ויטמין A, ברזל או אבץ – שלושה מתוך המיקרו-נוטריינטים שזוהו על-ידי ארגון הבריאות העולמי כמצויים בחסר החמור ביותר במשטרי תזונה ברחבי העולם. תהליך זה מכונה חיזוק ביולוגי (biofortification) – וצריכה סדירה של יבולים חדשניים אלו משפרת את תזונתו ובריאותו של הציבור. 

הפרויקט חושף את היתכנותה של אסטרטגיית דישון ואת הפוטנציאל העצום שלה בהקלת החסר באבץ, יוד, ברזל וסלניום ובשיפור בריאות האדם.

פרויקט HarvestZinc הוא דוגמה לפרויקט אחריות חברתית ושותפות גלובלית החותר לפתרון בטווח הקצר לחסרים ידועים במיקרו-נוטריינטים, בעיקר אבץ, בקרב האוכלוסייה האנושית. 

תוצאות שלושת השלבים הראשונים בפרויקט (שהחל בשנת 2008) חשפו את היתכנות יישומה של אסטרטגיית דישון ואת הפוטנציאל הניכר שלה בהקלת החוסר באבץ, יוד, ברזל וסלניום ובשיפור בריאות האדם. בשלב 3 של הפרויקט הומחשה עלייה מובהקת בריכוזי היוד בגרעיני אורז, תירס וחיטה לאחר ריסוס עלוותי ביוד, מה שהדגיש את הפוטנציאל האדיר של שילוב אגרונומיה (למשל, אסטרטגיית דישון) לשם חיזוק ביולוגי אגרונומי של גידולי דגנים ביוד, אבץ וסלניום. 

השלב הרביעי של הפרויקט החל בשנת 2018 וצפוי להמשך שלוש שנים. בשלב זה ייחקרו מוצרי דישון חדשים ותרכובות להגנת הצמח ותיערך בדיקה של יעילותם האגרונומית בהגדלת ריכוזי מיקרו-הנוטריינטים בגרעיני גידולי מזון, שיעור הקבלה בקרב צרכנים וסקר שוק. 

3.4
עד שנת 2030, הפחתה בשליש של התמותה המוקדמת עקב מחלות שאינן מידבקות, באמצעות מניעה וטיפול, וקידום בריאות נפשית ורווחה.
12.2
עד שנת 2030, השגת ניהול בר-קיימא ושימוש יעיל במשאבי טבע.
האתר עושה שימוש בcookies . כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרת סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.